Vstupujete na Ukrajinu? Nepodceňujte marketingový výzkum vašeho oborového segmentu
Marketingový výzkum je pojmem a událostí, která upřímně řečeno, může váš business nakopnout o 100 % (to se bavíme v případě seriozního přístupu) nebo také definitivně zazdít, a to především v momentě, kdy se vám do rukou dostanou „kvazi - relevantní“ informace pochybné jakosti.
To, že si před zahájením vašeho podnikání na Ukrajině zajistíte formální stránku právních věci a dáte dohromady nějaké informace o tom, jak to ve vašem oborovém zaměření na Ukrajině aktuálně vypadá, tak to bohužel neznamená, že jste provedli vstupní marketingový výzkum.
Marketingový výzkum zaštituje individuálně jednotlivé přístupy a směry zkoumání toho – natvrdo řečeno - zda vůbec máte šanci uspět a také na kolik se můžete obávat konkurenceschopnosti na vašem obchodním a podnikatelském poli.
Víte, kam, jak, kdy a na co se zaměřit, abyste dosáhli na Ukrajině zisku?
To jsou otázky, na které vám správně a citlivě vedený marketingový výzkum a analýza může dát patřičné odpovědi, které vás zase mohou nasměrovat o něco blíže k vašemu cíli.
Ono přijet do cizí země a realizovat tam vlastní business prostě bez vytvoření dostatečně relevantních a životně klíčových bodů, kam se mají vaše cesty ubíhat, je buď – a to ruku na srdce – nepříčetným šílenstvím nebo rychlé spláchnutí veškerých financí někam do kanálu.
Ale pozor, marketingový výzkum není všelékem na každou bolest
Musíte důrazně rozlišovat, že informace, které získáváte z analýz a přehledů, probíhajícího marketingového výzkumu jsou jen klíčem ke dveřím, které musíte teprve vy sami najít a umět správně otevřít.
Marketingový výzkum a analýza trhu vám dává do rukou možnosti a doporučení, co by se mohlo vyplatit a co také ne. Konečné rozhodnutí, ale za vás neudělá a tudíž byste neměli čekat od ní zázraky jako od kouzelné a dobrotivě smýšlející zubní víly.